Geçen hafta Resmi Gazete’de yayımlanan elektrikli araçların ithaline ilişkin tebliğe göre, elektrikli ve bazı hibrit araçların Avrupa Birliği ve serbest ticaret anlaşması (STA) olmayan ülkelerden ithali izinle yapılacak. İzin belgesi için belirli şartların sağlanması gerekecek.
İFLASLAR KAÇINILMAZ OLACAKTIR
OYDER elektrikli araç ithalatına ilişkin düzenlemenin çeşitli sakıncalar ve tehditleri ortaya çıkardığını ve iflasların kaçınılmaz olacağını belirterek “Tebliğ ile ilgili markanın modellerinin ülkemize ithalatı duracağı için, yeniden izin belgesi alınana kadarki süreçte yetkili satıcıların araç kaynağı kesilecek ve ticaret tamamen duracaktır. Bu markalara yatırım yapmış olan yetkili satıcılar için ilk etapta zarar, sürecin uzaması halinde de iflas kaçınılmaz olacaktır.” değerlendirmesini yaptı.
“İŞ HACMİNDE ÖNEMLİ DÜŞÜŞE NEDEN OLACAK”
Değerlendirmede iş hacminin çağrı merkezi ve distribütörün sahibi olduğu servisler nedeniyle iyice azalacağına dikkat çekildi.
Açıklamada “Yeni yayınlanan tebliğ tüm markaların en az 40 çalışan ile bir çağrı merkezi sahibi olmasını da amir hüküm olarak getirmektedir. Yetkili satıcıların gerçekleştirdiği satışların ardından servis ihtiyacı doğan tüketiciler yetkili satıcılar ile bu ihtiyaçlarını gidermek yerine çağrı merkezi aracılığıyla distribütörün sahibi olduğu servislere yönlendirilecektir. Bu da serbest rekabet açısından ayrımcılık doğuracak ve yetkili satıcıların iş hacminde önemli bir düşüşe neden olacaktır. Zaten elektrikli araçların içten yanmalı araçlara göre çok daha az servis girişine ihtiyacı olması nedeniyle düşecek olan iş hacmi, çağrı merkezi ve distribütörün sahibi olduğu servisler nedeniyle iyice azalacaktır.” ifadesine yer verildi.